New Orleans: Old Gentilly Road, at NASA Michoud Assembly Facility. Saturn I booster passes by the landmark smokestacks of the old Michoud Planation in 1964. Station wagon (1962 Plymouth) driving in front.
Source: NASA
Photographer not credited
dieser 383 R/T Challenger lebt seit geraumer Zeit in Norddeutschland, nachdem er aus Georgia importiert wurde und zwischendurch sogar in Österreich weillte.
Gruß
Carsten
Ich mache keine Witze, klar! Auf gar keinen fall einen Witz!
Das Bild ist inzwischen auch schon sehr gut rumgekommen im Netz.
Zu sehen ein schweizer Dragrace Event Ende der 80er Jahre auf einem noch im Bau befindlichen Autobahnabschnitt.
Der orangene '71 Challenger ist der vollgepackte (2 Fender Tags) schweizer Export Hemi, der vor ca. 3 Jahren nach Kanada verkauft wurde. Und dahinter ein 70er R/T Charger mit Glitzerlack und nachträglich verbautem Hemi. In dem Look fand man ihn noch bis vor ein paar Jahren gelegentlich auf Treffen, inzwischen wurde er schwarzmatt lackiert!
AmericanMuscle hat geschrieben: ↑16. Januar 2020, 21:17
...dahinter ein 70er R/T Charger mit Glitzerlack und nachträglich verbautem Hemi. In dem Look fand man ihn noch bis vor ein paar Jahren gelegentlich auf Treffen, inzwischen wurde er schwarzmatt lackiert!
Gibts Fotos mit schwarz matt? Ich wüsste da einen Thread wo das gefragt ist.
Gyula Molnár
Vehicle rental business was monopoly of the state in socialist Hungary, just like virtually any other businesses. The only place where you could hire a car, was Mávaut, which company's main activity was long-distance bus travel.
Foreign customers could choose Simca, Peugeot, Fiat, Volga, but the top of the line was Plymouth Valiant. A handful of these elegant saloons were cruising in Budapest, with their very special registration plates starting with the XX-... letter combination. Sadly, they don't made these available for Hungarians - we were allowed to choose only Fiat 1500 or Volga M-21, but not the Valiants. Those were for people whom could pay in "hard" (convertible) currencies, not in Hungarian forint.
Thomas Gunn
This is my mother-in-law with my two young daughters beside our brand new 1979 Plymouth Volaré Premier station wagon still with the temporary tag from the dealer in the back window. We're in Holiday Inn's parking garage at Ormond Beach, Florida, for an extended weekend. I kept this car for sixteen years before selling it to a neighbor, and it gave us excellent service over those years with not the first bit of rust.
Bill Duke
This was a reward to myself after returning from Vietnam in February,1968, thus the snow! Sold it a year later to get married. I was located in east central Indiana and I believe it stayed in that general area at the time...GTS 383 four speed. It was kinda' different because of the longitudinal stripe, plus it had the vertical grill piece. Is it still out there?? or are there any like it still out around?
AmericanMuscle hat geschrieben: ↑19. Januar 2020, 15:04 Gyula Molnár
Vehicle rental business was monopoly of the state in socialist Hungary, just like virtually any other businesses. The only place where you could hire a car, was Mávaut, which company's main activity was long-distance bus travel.
Foreign customers could choose Simca, Peugeot, Fiat, Volga, but the top of the line was Plymouth Valiant. A handful of these elegant saloons were cruising in Budapest, with their very special registration plates starting with the XX-... letter combination. Sadly, they don't made these available for Hungarians - we were allowed to choose only Fiat 1500 or Volga M-21, but not the Valiants. Those were for people whom could pay in "hard" (convertible) currencies, not in Hungarian forint.
So wird's bei uns auch bald wieder sein! Nur der Hofreiter und andere PDS Nachfolger dürfen im A8 spazieren fahren, die übrigen Genossen bekommen einen E Roller!
Die Frage ist nicht was wir dürfen, sondern was wir mit uns machen lassen!